MediaWatch

Warner Bros. Discovery smider film til knap en milliard i skraldespanden

To storbudgetfilm får ikke lov til at se dagens lys på trods af at være blevet købt og betalt af den amerikanske mediekoncern. Det sker forud for kvartalsregnskab, hvor strategiomlægning forventes at blive indvarslet.

Warner Bros. Discoverys adm. direktør, David Zaslav. | Foto: Caitlin Ochs/Reuters/Ritzau Scanpix

Optagelserne var i kassen, markedsføringen var så småt i gang, og 130 mio. dollar – eller godt 950 mio. kr. – var spenderet, men alligevel har Warner Bros. Discovery valgt at droppe filmene ”Batgirl” og ”Scoob: Holiday Haunt”. Det skriver flere medier, herunder Variety.

Filmene har været under produktion i mindst et år og var tiltænkt at få premiere på streamingtjenesten HBO Max som en del af tjenestens strategi om at udgive storfilm på platformen samtidig med i biografen for at tiltrække abonnenter. Den taktik så dagens lys under coronakrisen i 2021, sideløbende med at HBO Max blev lanceret, og i de nordiske lande relanceret fra det tidligere HBO Nordic.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs