MediaWatch

Discovery dropper bettingreklamer i Norge

Fem distributører har fået påbud om at sikre, at deres tv-sending af Discoverys kanaler er fri for bettingreklamer. Nu har Discovery taget sagen i egen hånd og sat den type reklamer på pause.

Espen Skoland er operativ leder af DIscovery i Norge. | Foto: PR/Discovery

En række norske tv-distributører er blevet pålagt at sikre, at Discoverys kanaler fra 15. august ikke vil lægge sendeflade til bettingreklamer. Den kattepine har Discovery bragt distributørerne ud af ved selv at sætte bettingreklamer på pause, skriver Kampanje.

Baggrunden er en lov, som trådte i kraft i 2021. Den giver norske Medietilsynet mulighed for at give distributører et påbud om, at de ikke må distribuere bettingreklamer på de kanaler, som de sender ud til forbrugerne i Norge.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs