MediaWatch

Færre parabolkunder sendte Allentes danske omsætning ned i første år efter fusion

Toplinjen var i bakgear hos Allente, der er resultatet af fusionen mellem Canal Digital og Viasat. Distributøren lægger mere og mere vægt på streaming, mens der også i 2022 forventes færre parabolkunder, lyder det fra direktør for den danske forretning.

Elisabeth Monrad-Hansen er chef for Allentes danske forretning. | Foto: PR

Antallet af parabolkunder fortsatte tilbagegangen i 2021 hos tv-distributøren Allente, og det var med til at sende omsætningen nedad.

Toplinjen landede på 774,6 mio. kr. Allente er resultatet af fusionen mellem Canal Digital og VCB, det tidligere Viasat, og 2021 er første år, hvor selskabet præsenterer regnskabstal for den fusionerede forretning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs