MediaWatch

Netflix indgår partnerskab med Microsoft om annoncebetalt tjeneste

Streamingtjenesten Netflix har valgt Microsoft som sin teknologi- og salgspartner til en ny tjeneste, som skal finansieres af reklamer.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Netflix oplever for tiden en vækstkrise, da kundetallet i første kvartal faldt, og derfor har streamingkæmpen besluttet at lancere et reklamefinansieret og muligvis gratis alternativ til sin hovedtjeneste.

I den forbindelse har Netflix onsdag valgt Microsoft som sin teknologi- og salgspartner til den nye tjeneste. Streamingtjenesten ønsker at lancere den nye tjeneste hurtigst muligt, og derfor har Netflix valgt at finde en ekstern leverandør til teknologien og til annoncesalget frem for selv at udvikle de nye kompetencer, skriver Bloomberg News.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs