MediaWatch

Blu mister to programmer i mere usikkert 2022

Efter tre år med nye rekorder på toplinjen tabte produktionsselskabet flyvehøjde i 2021. I år vil tallene blive påvirket af manglende gensalg på to større formater og en fiktionsafdeling, der som følge af udviklingsstop står uden omsætning.

Anne Brostrøm,. adm. direktør i Blu. | Foto: PR/Blu

Producenten bag programmer som ”X-Factor”, ”Hvem holder masken” og ”Landmand søger kærlighed” kom ud af 2021 med et resultat, der var noget lavere end året før, men ifølge adm. direktør Anne Brostrøm alligevel bedre end ventet.

”Overordnet var 2021 et rigtig godt år. Vi omsatte for mere end forventet, hvilket jo var meget positivt. Meromsætning var drevet af både ny- og gensalg indenfor mange forskellige genrer,” siger hun i en skriftlig udtalelse til MediaWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs