MediaWatch

Disney+ forventer at op mod 70 pct. af abonnenterne vælger ny reklameudgave

Disney vil lancere en billigere udgave af Disney+ med reklamer, og med henvisning til fortilfælde vurderer Disneys finansdirektør, at størstedelen af abonnenterne vil foretrække reklamemodellen.

Op mod syv ud af ti abonnenter ventes at sige ja tak til at se reklamer og til gengæld slippe med færre penge for streamingtjenesten Disney+. Sådan lød vurderingen fra Disneys finansdirektør, Christina McCarthy, på den årlige konference Moffettnathanson Media and Communications Summit i New York tidligere på ugen. Det skriver TBI Vision.

Forventingen er baseret på erfaringer fra den amerikanske tv-station Hulu, hvor ca. 70 pct. af brugerne har valgt et billigere abonnement med reklamer, mens ca. 30 pct. har valgt en dyrere reklamefri tjeneste. I 2019 købte Disney sig ind som hovedaktionær i Hulu.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs