MediaWatch

Egmont-topchef efter tigerspring sidste år: Udsigten for 2022 er mere usikker

På tværs af alle forretningsområder var der kraftig medvind i de økonomiske sejl for den danske mediekoncern sidste år, der sikrede sig næsten halvdelen den omsætningsvækst, som Egmont sigter efter at nå i 2025. Konturerne for 2022 er dog noget mere uklare, lyder det fra topchef Steffen Kragh, der peger på bl.a. stigende inflation, et presset papirmarked og store omkostningsstigninger som årsag.

Foto: Nicolai Lorenzen/Egmont

Allerede første år på sin nye strategiske kurs mod en omsætning på 20 mia. kr. i 2025 og en bundlinje på omkring én milliard, har Danmarks største mediekoncern Egmont taget stormskridt mod at indfri målsætningen

Ud af de 8,5 mia. kr., omsætningen skulle vokse med – i forhold til toplinjen på 11,5 mia. kr. i 2020 – blev næsten halvdelen af væksten hentet i 2021. Af de netop offentliggjorte nøgletal fremgår det, at Egmont har løftet omsætningen med 34 pct. til 15,4 mia. kr. sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs