MediaWatch

Filmdistributør forventer at hente en del af nedlukningens billettab - men én titel er død

Nedlukningen af biograferne har kostet hundredtusindvis af billetindtægter, vurderer distributionschef hos SF Studios Frederik Malling Juul, som sætter sin lid til, at især den nye Spider-Man kan lappe på tabet, når salene åbner igen søndag. Men én dansk biograffilm er gået tabt, siger han.

Frederik Malling Juul, distributionschef hos SF Studios. | Foto: Stine Bidstrup

Filmene "House of Gucci", "Spider-Man", Bond-filmen "No Time to Die", "Familien Jul - Nissehotellet" og "The Matrix Resurrections" distribueres til landets biografer af SF Studios, som havde set frem til en storslået biografjul, da den tredje coronanedlukning ramte kulturlivet 19. december og slukkede de store lærreder.

Tilsammen kunne filmene have præsteret et billetsalg på minimum 350.000 i nedlukningsperioden, vurderer Frederik Malling Juul, distributionschef i SF Studios. Selvom de fleste film nu får premiere i det nye år i stedet, mener han af flere grunde ikke, de vil kunne trække samme billetsalg nu.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs