MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Foto: PR/TV 2

Græsgangene på toplinjen er blevet grønnere i TV 2-koncernen i tredje kvartal, som broadcasteren gik ud af med forbedret omsætning og et driftsresultat (EBIT) på 137 mio. kr. før særlige poster - mod 146 mio. kr. året før.

TV 2's samlede omsætning steg med 63 mio. kr. i kvartalet og endte alt i alt på 832 mio. kr. - for årets første ni måneder er omsætningen rundet 2,58 mia. kr. mod 2,29 i samme periode sidste år. Væksten har i tredje kvartal været størst i reklamesalget, som er vokset med 9,6 pct. i forhold til samme kvartal 2020 og ender på 356 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs