MediaWatch

HBO Max udbygger indhold med reality: "Vi skal ikke være limet til én genre"

HBO Max åbner døren til et væld af nye genrer, og særligt reality-programmer giver mulighed for knobskud i mange retninger. Intet er udelukket, lyder det fra streamingtjenestens europæiske chef for indkøb og programmering.

Foto: PR / Warner Media

De fleste forbinder nok HBO Nordic med dramaserier som ”Game of Thrones”, ”The Wire” og ”Succession”. Men efter knap 10 år på markedet bliver HBO Nordic i dag til HBO Max, og det åbner op for Paradise Hotel-pendanten ”F Boy Island”, kendismadlavning i ”Selena + Chef” og konkurrence i ”Craftopia”.

Døren til såkaldt non scripted indhold er med andre ord gået fra at stå på klem til at være blæst op på vid gab, og det giver HBO Max’ europæiske chef for indkøb og programmering, Ragnhild Thorbech, friere hænder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs