MediaWatch

Sportsliste-udspil tænder diskussion om lurerende techkoncerner på rettighedsmarked

Selvom tanken om en genindførsel af sportslisten vækker skepsis flere steder, ser andre ræson i at nytænke modellen i et stigende internationaliseret tv-marked. For hvad hvis Amazon for alvor begynder at byde ind på rettigheder til live-sport?

762.000 så med, da landsholdet tirsdag i sidste uge vandt 1-0 over Østrig og kvalificerede sig til VM i 2022. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Efter at have været lagt død i den seneste medieaftale fra 2018, vil kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S) genindføre den omdiskuterede sportsliste.

Det vækker ikke ligefrem overraskelse hos Enhedslistens medieordfører, Søren Søndergaard, da han i slutningen af september skød en byge af spørgsmål afsted til ministeren om mulighederne for en genindførsel af sportslisten og regulering af priserne på store sportsbegivenheder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs