MediaWatch

TV 2 flytter regional tv-annoncering fra flow til Play

For bedre at kunne konkurrere med Facebook vil TV 2 fra årsskiftet omlægge alle regionale tv-annoncer til addressable tv på streamingtjenesten TV 2 Play. Annonceplads på flow-tv vil fremover kun sælges som nationale kampagner, siger salgsdirektør.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Fra nytår vil det ikke længere være muligt for annoncører at booke regionalt målrettede kampagner på TV 2's hovedkanal omkring de regionale udsendelser. Det oplyser TV 2 til Journalisten.

Regionale annoncer skal fra det nye år kun ligge som såkaldt addressable tv på TV 2 Play, hvor de i højere grad kan målrettes de målgrupper, de regionale og lokale annoncører vil have fat i.

"I forlængelse af TV 2 Plays rivende udvikling har vi udviklet det her i takt med, at annoncørerne af egen drift flyttede sig mere over til den form for annoncering. Og så har vi udviklet et bookingsystem, hvor ejendomsmægleren fra Rødekro selv kan definere og bestille kampagnen," siger TV 2's direktør for reklamesalg Peter Olafsson, som tilføjer, at den nye model er tænkt som et alternativ til annoncering på Facebook, som tilbyder langt mere målrettet annoncering.

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs