MediaWatch

Netflix indgår aftale med amerikansk supermarkedskæmpe

I et træk, der skal give Netflix et bredere indtjeningsgrundlag og stærkere marketingmuskler, har streamingtjenesten givet håndslag på at få etableret sin første online butiksportal.

Den hyperpopulære serie "Squid Game" har en del ikoniske kostumer og motiver at tage af til merchandise. | Foto: AFP/Ritzau Scanpix

Bluetooth højtalere i retro-look fra "Stranger Things", "Squid Game"-plysdukker og t-shirts med motiver fra andet populært indhold på Netflix bliver snart samlet i én online portal i USA. Det sker, efter streamingtjenesten har indgået en aftale med verdens største supermarkedskæde, Walmart, skriver Wall Street Journal.

Konkret vil fans af Netflix-programmer klikke sig ind på "Netflix Hub", som bliver sin eget salgsunivers på Walmarts større indkøbsportal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs