MediaWatch

HBO-chef: ”Vi skal ikke være best in class på alt – det kan man simpelthen ikke”

Overgangen fra Nordic til Max giver HBO’s streamingtjeneste et løft på indhold og den tekniske indmad, som skal lokke et bredere, globalt publikum til. Men tjenesten kan ikke være bedst til alt, og lokal kuratering i den globale udvidelse bliver en nøglefaktor, siger HBO Max’ europæiske chef.

Foto: PR/HBO

HBO breder snart streamingvingerne ud og træder for alvor ind i ræset på det europæiske streamingmarked med hamskiftet til HBO Max, der skal strømline platformen til en verdensomspændende tilstedeværelse.

På dansk jord betyder det i næste uge en overgang fra HBO Nordic, der i 2012 blev den amerikanske tv-stations første skud på streamingstammen. Der er store ændringer i vente, særligt på indholdssiden, der bliver udvidet med over 1000 timers nyt indhold inden for genrer, som HBO ikke har bevæget sig meget i før, bl.a. reality.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs