MediaWatch

Ny TV 2-direktør skal nå streamingmål med kommerciel og digital fletning

Stig Møller Christensen rykker op som ny kommerciel direktør i TV 2 efter Flemmnig Rasmussen – men med et langt større ansvarsområde end sin forgænger, der inkluderer den digitale organisation. Opgaven bliver at være playmaker mellem det kommercielle og digitale for at nå digitale mål. Rollen som viceadm. direktør skrottes.

Foto: TV 2 / DANMARK

TV 2 udvider det kommercielle direktørområde med udnævnelsen af Stig Møller Christensen som ny kommerciel og digital direktør. Dermed bliver der rykket rundt på ansvarsområderne i direktionen, hvor den voksende digitale organisation hidtil har hørt under finansdirektør Carsten Topholt, men nu skifter hænder til Stig Møller Christensen.

Med jobbet følger ansvaret for en samlet organisation på omkring 300 ansatte - det dobbelte af det område, Stig Møller Christensens forgænger ledede. Målet og opgaven er at smøre de kommercielle og digitale tandhjul, så de spiller bedre sammen i forretningen for at nå målsætningen om 1,3 mio. abonnenter på TV 2 Play i 2025.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs