MediaWatch

TV 2 indgår millionforlig med Discovery i årelang reklamesag

Der er sat punktum i en næsten 16 år lang tvist mellem TV 2 og Discovery om årsrabataftaler. Parterne har indgået forlig, der tildeler Discovery 127,5 mio. kr. - noget lavere end netværkets oprindelige krav. Forliget gælder alene kravet fra Discovery - milliardkrav fra Nent i samme sag pågår.

Bestyrelsesformand i TV 2, Jimmy Maymann, kalder forliget en "fornuftig afslutning på den langvarige sag". | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

TV 2 og Discovery begraver stridsøksen i fejden om TV 2's reklamerabatter i et forlig, der tilkender Discovery 127,5 mio. kr. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Siden 2005 har reklamesagen om TV 2's rabatmodel verseret mellem Discovery, Nordic Entertainment Group (Nent) og TV 2, efter de førstnævnte anlagde sag mod den statsejede tv-station.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs