MediaWatch

Viaplay indgår aftale med Comcast forud for udrulning i USA

Nent har sikret sig første aftale om distribution på det amerikanske marked, som vil gøre Viaplay til en tilkøbsmulighed i millioner af amerikanske stuer.

Foto: Mike Stewart/AP/Ritzau Scanpix

Hvordan får man foden inden for på verdens største streamingmarked i USA, hvor konkurrenterne er flere og større end i Europa? Nordic Entertainment Groups (Nent) svar er distributionsaftaler med lokale distributører - og Viaplay har fået én af disse i hus med telekomselskabet Comcast.

Det oplyste Nents adm. direktør, Anders Jensen, under sin præsentation ved selskabets kapitalmarkedsdag i sidste uge.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs