MediaWatch

Nordisk Film og DR er blandt de mest populære arbejdsgivere for unge

Underholdningsselskabet og den danske statsradiofoni er sammen med bl.a. Google på top 25 over virksomheder, unge akademikere helst vil ansættes hos, viser ny opgørelse.

Foto: Jonas Olufson

Når unge, nyuddannede akademikere ser sig om efter virksomheden, de drømmer om at arbejde for, er der flere medievirksomheder, som ligger højt på ønskelisten. Det skriver Børsen på baggrund af en undersøgelse, Academic Work står bag med formålet at ruste virksomheder til at kunne tiltrække arbejdskraft.

Tæller man Google med som en mediearbejdsplads, er den amerikanske techgigant med sin tredjeplads på top 25 den mest populære af slagsen for de unge, danske akademikere.

På en ottendeplads ligger det Egmont-ejede underholdningsselskab Nordisk Film, der bl.a. rummer biografkæde samt film- og produktionsselskab under sin paraply af virksomheder, og som i årets undersøgelse er rykket tre pladser op på toplisten fra 2020.

Også public service-stationen Danmarks Radio er blandt unges mest ønskede arbejdsgiver og er i år rykket tre placeringer op på listen til en 16. plads.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs