MediaWatch

Undersøgelse: 60 pct. af danske streamingkroner går til udenlandske tjenester

Over halvdelen af de milliarder, danskerne årligt betaler for streamingabonnementer, ryger ud af landet. Netflix er den tjeneste, som flest danskere anser som ”must have”. Sådan lyder nogle af resultaterne fra en ny spørgeundersøgelse fra analysevirksomheden Wilke.

Foto: Jenny Kane/AP/Ritzau Scanpix

Fem milliarder kroner. Så mange penge hiver danskerne årligt op af lommen for at tilgå en eller flere af den brede pallette af streamingtjenester, der fylder det danske marked.

Sådan lyder konklusionen i hvert fald i en ny undersøgelse af det aktuelle danske streamingmarked, som analysevirksomheden Wilke har foretaget. Tallet er opsigtsvækkende ikke mindst i lyset af, at konsulenthuset PWC for nylig estimerede streamingtjenesternes danske omsætning til at runde tre mia. kr. i 2023. Mere om det senere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs