MediaWatch

Undersøgelse: 60 pct. af danske streamingkroner går til udenlandske tjenester

Over halvdelen af de milliarder, danskerne årligt betaler for streamingabonnementer, ryger ud af landet. Netflix er den tjeneste, som flest danskere anser som ”must have”. Sådan lyder nogle af resultaterne fra en ny spørgeundersøgelse fra analysevirksomheden Wilke.

Foto: Jenny Kane/AP/Ritzau Scanpix

Fem milliarder kroner. Så mange penge hiver danskerne årligt op af lommen for at tilgå en eller flere af den brede pallette af streamingtjenester, der fylder det danske marked.

Sådan lyder konklusionen i hvert fald i en ny undersøgelse af det aktuelle danske streamingmarked, som analysevirksomheden Wilke har foretaget. Tallet er opsigtsvækkende ikke mindst i lyset af, at konsulenthuset PWC for nylig estimerede streamingtjenesternes danske omsætning til at runde tre mia. kr. i 2023. Mere om det senere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs