MediaWatch

Distributører i opråb: Hvis tv-økosystemet smuldrer står alle til at tabe

Vandringen mod streaming truer det klassiske tv-økosystem, der ifølge brancheorganisationen Danske Mediedistributører genererer syv mia. årligt, som bl.a. er med til at finansiere produktionen af dansk indhold. Organisationen vil med ny kampagne op til medieforhandlingerne gøre politikerne opmærksomme på balancen. I Producentforeningen ringer kriseklokkerne dog ikke.

Foto: Peter Hove Olesen

Det klassiske tv-økosystem er under opbrud, og det kan udhule pengene, det genereres til bl.a. indholdsproduktion. Det mener brancheorganisationen Danske Mediedistributører, der i en ny Youtube-video, som Danske Mediedistributører har fået produceret for at sætte lys på tv-økosystemet og det, foreningen ser som truslen mod det.

Det økosystem er bundet op på husstande, der abonnerer på en klassisk tv-pakke købt hos en tv-distributør, der sender en del af abonnementkronerne tilbage til tv-koncernerne for at distribuere deres kanaler og til indholdsproducenterne gennem retransimissionsgebyr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs