MediaWatch

Koncern TV ser ind i vækstår efter tab på produktionsstop i 2020

Efter et hårdt 2020, hvor bundlinjen bl.a. blev reddet af en kollektiv lønnedgang, tegner 2021 væsentligt bedre for Koncern TV og Filmproduktion, siger adm. direktør Lars Seidelin, der retter fokus mod fiktion og potentialet i det voksende streamingmarked de kommende år.

Corona spændte ben for ambitionerne om at reetablere egenkapitalen i Koncern TV sidste år | Foto: PR/Koncern TV- og Filmproduktion

Resultaterne for det Monday Media-ejede produktionsselskab Koncern TV og Filmproduktion endte sidste år markant under det forventede væksthop, som adm. direktør Lars Seidelin havde set for sig.

Regnskabsbøgerne lukkede i slutningen af 2020 med en bruttofortjeneste på knap 16 mio. kr. mod 18,7 mio. kr. året før og et driftsresultat, der endte på 432.000 kr. Det var mindre end en tredjedel af de 1,6 mio. kr., der stod på den post i 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs