MediaWatch

Allente lancerer streamingløsning og vinker farvel til moderskibene

Distributøren Allente klipper navlestrengen til Canal Digital og Viasat Consumer og udfaser de gamle brands. Fra i dag tilbydes kunderne tv-pakker under navnet Allente. Samtidig lanceres en ny streamingtjeneste med indhold fra bl.a. Viaplay.

Børn Ivar Moen er direktør i Allente. | Foto: Pressefoto / Allente

Allente er nu klar til at stå på egne ben i Danmark efter at Telenor og Nent fusionerede Canal Digital og Viasat Consumer ind i virksomheden Allente i maj sidste år.

På det nordiske tv-distributionsmarked har Allente over en million kunder og i dag klippes båndet til de gamle brands med et nyt kundetilbud under Allente-navnet.

"At lancere Allente i markedet og til vores kunder, er en milepæl vi har arbejdet hen mod i et år, og jeg kan kun sige: Canal Digital og Viasat Consumer er bedre sammen. Vi har været i stand til at tage det bedste fra de to universer, og med en attraktiv blanding af lineære kanaler og streamingtjenester, ser vi frem til at glæde både nye og eksisterende kunder," siger Bjørn Ivar Moen, CEO hos Allente, ifølge en pressemeddelelse.

De to brands Canal Digital- og Viasat Consumer udfases i hele Norden. Eksisterende kunder beholder udvalget af indhold i deres pakker, og vil gradvist blive flyttet over til de nye pakker fra Allente.

Samtidig med lanceringen af tv-pakker under det samlede brand, har Allente åbnet for en helt ny streamingtjeneste, Allente Stream, som blandt andet vil bringe indhold fra Discovery, Paramount, TV3 og Viaplay.

”Allente står for 'all entertainment', og det er virkelig det, vi nu tilbyder vores kunder. Uanset om det er sport, serier, film, dokumentarer, nyheder eller fredagsunderholdningen man er ude efter, kan man finde det hos os. Vi glæder os meget over, at vi nu kan tilbyde en streaming-løsning, der gør vores tv-univers endnu mere tilgængeligt i det danske marked,”  siger Mahmoud Mustapha, CCO hos Allente.

 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs