MediaWatch

Flere husstande kappede båndet til TV 2 i den klassiske tv-distribution i 2020

TV 2 er fortsat "dybt afhængig" af den klassiske distributionsomsætning, siger direktør, efter udbredelsen gennem traditionel distribution fortsatte tilbagegangen i 2020. Det tabte skal indhentes på streamingtjenesten TV 2 Play af to årsager, forklarer hun.

Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo/TV 2 Danmark

TV 2 løftede både abonnements- og reklameomsætningen i 2020, mens tv-selskabets kanaler over en bred kam tabte udbredelse i tv-pakkerne og det klassiske distributionsnet. Det viser TV 2's årsregnskab, som blev præsenteret fredag.

Eksempelvis nåede TV 2's hovedkanal i 2020 ud til 72 pct. af landets husstande gennem klassisk distribution – et fald på 6,5 procentpoint siden 2019. Udviklingen i 2020 føjer sig til en årrække, hvor TV 2's kanaler når mindre og mindre bredt ud. Så sent som i 2015 var TV 2's hovedkanal tilgængelig i 96,6 pct. af alle danske husstande.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs