MediaWatch

DR i charmeoffensiv mod småbørnsfamilier: Om et år skal hver anden kende "Minisjang"

Med lanceringen af "Minisjang" til de yngste børn og en stor animationssatning målrettet børnefamilier vil DR skabe modtræk til Youtube og Disney. "Det her er DR, som investerer flere penge i indhold til de yngste," siger kanalchef.

"Vi skal ikke til at vinke farvel til indhold fra Ramasjang eller andre børnetilbud på den her konto. Det her er en tilførsel af ny økonomi til DR’s børne- og familietilbud," siger Morten Skov Hansen om investeringen i nyt indhold til børn. | Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR

På mandag åbner DR dørene for de allermindste, når "Minisjang" går i luften som app og reservat på DRTV for de 1-3-årige.

Ifølge DR ser hver anden i den aldersgruppe i dag enten Youtube eller DR's Ramasjang, der er målrettet de 4-8-årige, ugentligt. Medieforbruget er altså etableret, og det skal DR's public service-stempel være synligt i, siger Morten Skov Hansen, der er chef for DR Ultra, Ramasjang og Minisjang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs