MediaWatch

Nent rundede 3 millioner Viaplay-abonnenter i coronapræget 2020

Der var pres på annonceomsætningen hos Nent i 2020, mens Viaplay fortsatte fremgangen og nåede målet om 3 mio. abonnenter. Nedskrivning giver røde tal på bundlinjen.

Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) havde sat sig som mål at runde 3 mio. abonnenter på streamingtjenesten Viaplay, og det lykkedes med en abonnementsbase ved årets udgang på 3,02 mio. Det fremgår af Nents regnskab for 2020.

Væksten betyder, at Viaplay i løbet af 2020 fik 749.000 nye abonnenter. Men hvordan abonnementsbasen fordeler sig på de fem lande, tjenesten er på markedet i – Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island – oplyser Nent ikke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs