MediaWatch

Bureauernes reklameindkøb fik en mindre mavepuster end frygtet i corona-år

Efter et dystert forår rettede annoncemarkedet skuden op i anden halvdel af 2020, viser tal fra Kreativitet & Kommunikation. Hjælpepakker hører til forklaringen, mener direktør.

Mediebureauernes annonceindkøb for annoncørerne fik et mærkbart comeback i andet halvår, viser MediaIndex fra Kreatvitet & Kommunikation med direktør Tine Aurvig-Huggenberger i spidsen. | Foto: PR/Kreativitet og Kommunikation

Danske mediebureauer brugte i 2020 færre penge på at købe annonceplads, end de gjorde i 2019, men faldet blev mindre, end det så ud til efter årets første seks måneder. Det viser tal fra Kreativitet & Kommunikations Mediaindex.

Faldet i bureauernes investeringer landede på 10 pct. Det var betragteligt lavere end de 15-17 pct., som Kreativitet og Kommunikation ventede efter første halvår.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs