MediaWatch

Bureauernes reklameindkøb fik en mindre mavepuster end frygtet i corona-år

Efter et dystert forår rettede annoncemarkedet skuden op i anden halvdel af 2020, viser tal fra Kreativitet & Kommunikation. Hjælpepakker hører til forklaringen, mener direktør.

Mediebureauernes annonceindkøb for annoncørerne fik et mærkbart comeback i andet halvår, viser MediaIndex fra Kreatvitet & Kommunikation med direktør Tine Aurvig-Huggenberger i spidsen. | Foto: PR/Kreativitet og Kommunikation

Danske mediebureauer brugte i 2020 færre penge på at købe annonceplads, end de gjorde i 2019, men faldet blev mindre, end det så ud til efter årets første seks måneder. Det viser tal fra Kreativitet & Kommunikations Mediaindex.

Faldet i bureauernes investeringer landede på 10 pct. Det var betragteligt lavere end de 15-17 pct., som Kreativitet og Kommunikation ventede efter første halvår.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs