MediaWatch

Antallet af britiske streamingabonnenter er steget 34 procent på et år

Ifølge The Guardian har der været solid vækst på det britiske streamingmarked i løbet af coronakrisen. Også i Norden er antallet af abonnenter steget.

Netflix er markedsleder på det britiske streamingmarked. | Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Streamingmarkedet i Storbritannien har fortsat sin vækst i 2020 under coronakrisen, og abonnementsbasen er steget med 34 pct. Det skriver The Guardian.

"Tv har været en vinder af pandemien, og væksten i antallet af abonnenter viser, hvor vigtige streamingtjenester er blevet i husstandenes underholdningstilbud," siger Richard Broughton, medieanalytiker hos Ampere, til The Guardian.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs