MediaWatch

Disney vil øge synlighed med større fokus på hver enkelt rettighed

En strategi om at afsøge mulighederne i bredest mulige forstand for hver enkelt figur og hvert enkelt univers i Disney-familien skal give koncernen en bredere rækkevidde, siger direktør til Finans.

Foto: Nick Agro/AFP/Ritzau Scanpix

De enkelte figurer, universer og studier under Disneys vinger skal hver især have maksimal opmærksomhed, lyder det fra Hans van Rijn, direktør for Disney i Norden og Baltikum, i et interview med Finans.

"Strategien medfører en større synlighed, men også en brug af IP’ere (immateriel ejendomsret, red.), som Disney måske ikke har gjort så meget ud af før. Hidtil har National Geographic eksempelvis kun været et trykt magasin og en tv-kanal. Nu spørger vi os selv, hvordan sådan et brand kan få mere liv på tværs af detailprodukter, musik og andre forretningsområder. Så vi forsøger at booste de forskellige muligheder," siger Hans van Rijn til Finans.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs