MediaWatch

Dansk Erhverv samler handsken op efter Dansk Annoncørforenings lukning

Med opbakning fra Dansk Annoncørforenings bestyrelse går en afløser for foreningen i luften ved årsskiftet under Dansk Erhverv, hvor Dansk Annoncørforening har besluttet sig for at lukke og slukke.

Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Dansk Erhverv har adresse i Børsen i København. Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Dansk Annoncørforening besluttede tidligere på året at lægge sig selv i graven fra årsskiftet. En arvtager til rollen som annoncørernes talerør er nu på plads, og det er Dansk Erhverv, der løber videre med depechen, oplyser Dansk Annoncørforening i en pressemeddelelse.

En arbejdsgruppe med deltagelse af marketingdirektører fra en række større virksomheder vil den kommende tid arbejde med et oplæg til den nye annoncørforenings grundlag. Derefter er det planen at afholde en stiftende generalforsamling 3. december, inden foreningen går i luften 1. januar – altså samtidig med at Dansk Annoncørforening lukker.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere