MediaWatch

Tv-status: Comeback for sporten gav fremgang for TV 2 og Nent

Både Nent og især TV 2 vandt seerandele i 3. kvartal, hvor bl.a Tour de France og fodbold trak. DR tabte terræn efter kanallukningerne ved nytår, men de tilbageværende kanaler voksede - i et faldende marked.

Foto: Nils Meilvang/Ritzau Scanpix

Sensommeren gav comeback til flere sportsbegivenheder efter forårets coronapause, og det gav vind i seersejlene til TV 2 og Nent i et faldende marked, viser seermålingen for 3. kvartal, som Kantar Gallup har opgjort for MediaWatch.

Samlet blev kagen, tv-stationerne deler, mindre i kvartalet. Seerne brugte i gennemsnit 115 minutter - og dermed under to timer - dagligt på flow-tv mod 123 min. i 3. kvartal 2019.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere