MediaWatch

Tv-selskab indgår samarbejde med Buzzfeed

Amerikanske Universal TV, der er en del af NBCUniversal, har givet håndtryk på en aftale om førsteret til at producere tv-programmer baseret på Buzzfeeds journalistik.

Foto: Richard Vogel/AP/Ritzau Scanpix

Buzzfeeds journalistik har kurs mod tv-skærmen i USA, skriver TBI Vision.

Parterne har ifølge mediet underskrevet en aftale, der giver Universal TV, der er en del af den amerikanske mediekoncern NBCUniversal, førsteret til at producere scripted indhold baseret på Buzzfeeds artikler.

Første projekt er i støbeskeen og omhandler en artikel fra 2018 om tre sorte kvinder bag firmaet Kensington Publishing Corp, der udfordrer den romantiske litteratur, som de mener har en hvid slagside.

"Buzzfeed er ikke alene go-to kilden for information om popkultur, deres journalistik er også på en række områder fornyende," udtaler Pearlena Igbokwe, topchef i Universal Television.

Tv-udviklingschef hos Buzzfeed, Charlotte Simms, supplerer, at det især er Universal TV's erfaring med at producere serier til distribution på tværs af tv- og streamingplatforme, der gør samarbejdet attraktivt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs