MediaWatch

Boxer stopper udokumenteret reklame

Uden at have dokumentation for det har Boxer i en reklamekampagne hævdet, at tre ud af fem betaler for meget for bredbånd. Det er ulovlig markedsføring, vurderer advokat. Boxers direktør kalder det en klar fejl.

Foto: PR/Norlys

Tv-distributøren Boxer har i et reklamefremstød for selskabets bredbåndssatning fremført, at tre ud af fem betaler for meget for deres bredbånd. Men den påstand holder ikke vand, viser DR-programmet Detektors gennemgang.

Boxers kampagne bygger på en prisundersøgelse fra maj, men den dokumenterer ikke, at tre ud af fem betaler for meget - tallet er snarere to ud af fem. Men fremfører man konkrete tal uden dokumentation er det ulovlig markedsføring, vurderer advokat med speciale i markedsføringsret Heidi Højmark Helveg over for Detektor.

Direktør for Boxer, Erik Andersen, kalder det en pinlig fejl, som han tilskriver en regnefejl, og selskabet har nu stoppet tv-reklamen.

"Det er pinligt. Jeg har røde ører over det, og jeg synes, det er noget værre juks. Vi har lavet en fejl, og jeg tager ansvaret 100 procent på min kappe," siger Erik Andersen til Detektor.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere