MediaWatch

Medie: NBC og Sky dropper planer om global nyhedskanal

Planen om at lancere en global nyhedskanal i samarbejde mellem NBC News og Sky News bliver ifølge Financial Times lagt på hylden som konsekvens af coronakrisens økonomiske udfordringer.

Foto: Chip East/Reuters/Ritzau Scanpix

NBC og Sky, der begge er en del af Comcast, ville denne sommer lancere en global nyhedskanal og udfordre CNN og BBC World News, der har en solid placering på det globale nyhedsmarked. Men den plan ser nu ud til at blive lagt i skuffen, skriver Financial Times.

Ifølge mediet, der har talt med kilder med kendskab til sagen, er det økonomiske konsekvenser af coronakrisen, der har fået Comcast på andre tanker. Planen var at samle de to brands i en nyhedssatsning under navnet NBC Sky World News, der skulle have base i London.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs