MediaWatch

Ny spiller på det nordiske tv-marked taber kunder efter fusion

Tv-distributøren Allente, der er ejet af Telenor og Nent, har fremlagt sine første tal, der viser et tab i løbet af årets første seks måneder på knap 50.000 kunder.

Foto: Ole Steen

På et halvt år har det nye tv-selskab Allente, der er resultatet af fusionen mellem Viasat Consumer og Canal Digital, tabt 47.000 kunder siden udgangen af 2019. Det skriver Kampanje på baggrund af sidste uges kvartalsregnskab fra Nent.

Ifølge regnskabet blev Allentes omsætning svækket af abonnementsfaldet, ligesom midlertidige rabatter på sportspakker trykkede omsætningen. Totalt omsatte selskabet for godt 1,1 mia. svenske kr. i maj og juni, hvilket svarer til knap 800 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs