MediaWatch

Nent har kursen sat mod streamingmarkedet – men topchef freder tv-kanaler for nu

Selvom Nordic Entertainment Group har taget adskillige skridt for at omdanne den klassiske tv-forretning til en streamingbutik med Viaplay i centrum, står det ikke lige for at forlade flow-tv-markedet, lyder det fra topchef.

Foto: Viaplay/Nordic Entertainment Group

Det bliver ikke inden for overskuelig fremtid, at Nent skiller sig af med selskabets tv-kanaler, som i Danmark tæller TV3-kanalerne.

Sådan lyder budskabet fra Anders Jensen, topchef for Nent, der tirsdag præsenterede regnskabstal for 2019. De viste en stigende omsætning især takket være 25 pct. flere Viaplay-abonnenter i årets løb, mens overskuddet blev mere end halveret. Et hårdt slag for bundlinjen var en engangsomkostning på omkring 700 mio. svenske kr., som Nent tog i december, og som rummede dels en nedskrivning, dels udgifter i forbindelse med en stor afskedigelsesrunde i slutningen af 2019.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere