MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Tv-konflikt mellem Yousee og Discovery brød ud i lys luge, Podimo gik i luften med podcasts – nogle uden aftale - og kulturministeren kastede redningskrans til P6 og P8. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Herrelandsholdets kvalifikationskampe er blandt Discoverys største trækplastre seermæssigt - her er det fra kampen mod Georgien i september | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Det har været en ualmindeligt nyhedstung uge i mediebranchen. Vi gør her vores überste for at give dig det fulde overblik over de vigtigste begivenheder, der har tegnet ugens forløb.

Vi indleder ballet med den største – og mest opsigtsvækkende – nyhed. Tirsdag meddelte tv-distributøren Yousee, at man knytter tættere bånd til TV 2, ligesom der er indgået nye aftaler med Nordisk Film og C More. Samtidig forbedrer det distributionen af TV 2's nichekanaler og flere af NENTs ditto. 

​Ikke i sig selv kontroversielt. Men det betyder samtidig, at Discoverys 11 kanaler, heriblandt Kanal 4, 5 og 6'eren hældes ud af distributørens kanalpakker. For eksempelvis Kanal 5 får det vidtrækkende konsekvenser, da kanalen mister sin plads i grundpakken hos landets største distributør, der når ud til 1,2 mio. tv-kunder. I stedet vil Yousee have kanalerne som tilvalg i Yousees såkaldte bland-selv-produkt.


​Konflikt for åben skærm

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs