MediaWatch

NENT, Discovery og TV 2 går sammen om dokumentation af digitale reklamer

Bedre mulighed for at sammenligne på tværs af platforme er blandt målene med fælles reklamedokumentation på streamingtjenester fra TV 2, NENT og Discovery.

Dplay, som Discovery Networks står bag, er én af de tjenester, som bliver en del af den fælles reklamedokumentation. | Foto: Discovery Networks Danmark

I et nyt fælles tiltag vil landets tre største kommercielle broadcastere løfte dokumentationen af reklamer på streamingtjenester. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

TV 2, Nordic Entertainment Group (NENT) og Discovery Networks er blevet enige om en metode for måling af reklamerne. Blandt kriterierne er, at reklamerne skal vises på hele skærmen, som seerne bruger til at se streamingtjenesterne, og mindst halvdelen af reklamen skal være set.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs