MediaWatch

Discoverys internationale tv-forretning tabte omsætning i andet kvartal

Den globale tv-koncern Discovery Communications havde fremdrift på toplinjen i USA, mens omsætningen gik tilbage i den internationale forretning i seneste kvartal.

Discoverys mangeårige topchef David Zaslav | Foto: Danny Moloshok / Reuters / Ritzau Scanpix

Discovery Communications  landede et solidt overskud i andet kvartal - godt hjulpet på vej af et skattefradrag, skriver Variety

Kvartalet bød på en omsætningsstigning på en pct. til 2,89 mia. dollar, godt 19 mia. kr., der blev hevet hjem på hjemmemarkedet i USA. Her steg omsætningen fem pct., mens den internationale del af forretningen, herunder den europæiske, gik tre pct. tilbage sammenlignet med samme kvartal året før. Væksten i USA kom både fra en stigning i kabel- og abonnementsindtægter på fem pct. og i annonceomsætningen på seks pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs