MediaWatch

Top 20: Flere seere hægtede sig på Touren

Weekendens bjergetaper i Tour de France blev de foreløbigt mest sete i årets udgave af cykelløbet, viser sidste uges seertal.

Julian Alaphilippe i gult på vej mod målstregen i Foix Prat d'Albis på årets 15. etape i Tour de France. | Foto: Jeff Pachoud/AFP/Ritzau Scanpix

Den 14. og 15. etape af årets Tour de France blev de foreløbigt mest fulgte på tv-skærmene, viser sidste uges seertal fra Kantar Gallup. Begge distancer var bjergetaper til henholdsvis Tourmalet Barèges og Foix Prat d'Albis og blev set af lidt over 400.000 seere.

Hidtil har den mest sete distance i årets løb været 6. etape, der trak 392.000 til TV 2, der har live-rettighederne til cykelsportens evergreen. Rettighederne sikrede TV 2 fem ud af hovedkanalens i alt syv pladser på sidste uges top 10, hvor genudsendelsen af "Badehotellet" lagde sig helt i top med 522.000 seere. Det var en fremgang på over 100.000 seere i forhold til forrige uge.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs