MediaWatch

Fremgang på streamingmarkedet sender NENT styrket ud af andet kvartal

Nordic Entertainment Group, der står bag bl.a. TV3-kanalerne og Viaplay, høstede vækst på top- og bundlinje i årets andet kvartal, der især blev drevet frem af et gunstigt streamingmarked og nye abonnenter.

Foto: PR/NENT

Svenske NENT kom ud af årets andet kvartal med vækst på både top- og bundlinjen. Fremgangen blev primært hentet takket være et rygstød fra abonnementindtægter fra selskabets streamingtjeneste Viaplay, der fortsatte med at få nye kunder om bord. Det oplyser NENT i sin kvartalsrapport.

Omsætningen steg fra 3,72 til 3,98 mia. svenske kr. i andet kvartal af 2019 sammenholdt med samme periode året før. En betydelig del af væksten på knap 7 pct. blev hentet organisk – helt præcist de 5,8 pct. Det er på niveau med sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs