MediaWatch

Viaplay får ny nordisk marketingchef

Dansk marketingchef i NENT rykker til Viaplay som ny nordisk chef med ansvar for markedsføringen af streamingtjenesten. Samtidig får dansk Viaplay-chef udvidet sit ansvar i NENT.

PR/NENT
Foto: PR/NENT

Efter tre et halvt år slipper NENT's marketing- og kommunikationschef, Dorte Tandrup, de danske tøjler og bliver en del af den nordiske ledelse af Viaplay med titel af VP Nordic Sales & Marketing. Det skriver NENT i en pressemeddelelse.

Hun afløser Björn Gent, der er stoppet i NENT, og overtager i den nye rolle ansvaret for Viaplays marketing- og brandstrategi på tværs af de nordiske lande.

Dorte Tandrup, 43, skifter fra den 17. juni og afløses i NENT's danske afdeling af Flemming Fjeldgaard, der chef for Viaplay i Danmark, og som fremover også får ansvaret for den danske marketing og kommunikationsafdeling.

”Dortes indtræden i det nordiske Viaplay-team er en fantastisk nyhed for hele Nordic Entertainment Group, da hun, med sine solide marketingkompetencer og store kommercielle mindset, vil kunne forstærke Viaplay – både lokalt og nordisk. Samtidig har Flemming, siden han overtog ansvaret for Viaplay i Danmark, opnået enestående resultater, så jeg kan ikke pege på en stærkere og mere kompetent efterfølger end ham”, udtaler Kim Poder, kommerciel direktøri NENT Group og adm.direktør for NENT Danmark.

Relaterede