MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Produktionsselskab knopskyder med nyt selskab, Politiken fik ny kommerciel direktør og Folkemødet blev skudt i gang. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Margrethe Vestager på Folkemødet 2019 på Bornholm | Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Mandag lå størstedelen af Mediedanmark stille grundet helligdag, og det efterlader uge 24 med fire arbejdsdage at gøre godt med. Nok til at sætte gang i nyhedsstrømmen om mediebranchen - og den kan du blive klogere på her.

Vi begynder i afdelingen for produktionsselskaber. Blu, der bl.a. står bag "X Factor", kunne fremvise tæt på en fordoblet bundlinje for 2018, hvor overskuddet blev 15,2 mio. kr. Højere omsætning og salg af både velkendte og nye formater var med til at drive udviklingen, lød det fra adm. direktør.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs