MediaWatch

Britiske tv-selskaber tager nye skridt i streamingkampen

Øgede investeringer i eget indhold og grønt lys til at gøre public service-indhold tilgængeligt i længere tid er de seneste tiltag, som to britiske tv-aktører vil tage i brug.

Foto: Luca Bruno/AP/Ritzau Scanpix

Både public service-selskabet BBC og den kommercielle tv-aktør Sky har hver især taget skridt, der skal positionere dem bedre i kampen om de britiske streameres opmærksomhed. Det skriver Financial Times.

For Skys vedkommende drejer det sig om at afsætte flere penge til egenproduktioner. Mere præcist vil selskabet, der sidste år blev købt af Comcast i en milliardhandel, fordoble investeringer i originalt indhold til 1 mia. pund, svarende til 8,4 mia. kr., årligt frem mod 2024.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs