MediaWatch

Danskernes faldende appetit på flow-tv satte spor hos TV 2 i 2018

TV 2's kanaler nåede ud til færre husstande i 2018, og tilbagegangen tog til i forhold til 2017 som led i den generelle markedsudvikling. Omsætningsmæssigt kompenserede vækst andre steder for faldet.

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Tv-pakker bliver der stadig færre af hos de danske forbrugere, og det gik også sidste år ud over det største kommercielle tv-selskab målt på seerandele, TV 2, viser tal for rækkevidden på klassisk flow-tv.

Uden undtagelse er alle TV 2's kanaler gået tilbage målt på den såkaldte husstandspenetration -– altså hvor mange husstande TV 2's kanaler når ud til – ifølge tal fra TV 2's årsrapport for 2018.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs