MediaWatch

Nyt produktionsselskab stempler ind med klimaevent på TV 2

TV 2's nye klimasatsning "Danmark planter træer", som løber over skærmen til maj, er samtidig første skridt ind på eventmarkedet for nyt produktionsselskab med erfarne kræfter om bord.

Foto: PR/Tiki Media

Efter kort tid i luften har et nyt produktionsselskab, der består af et firkløver med flere års erfaring fra produktionsmiljøet, fået plantet en fod på eventmarkedet.

Det er det nystiftede produktionsselskab Tiki Media, som har stået for udviklingen af TV 2's indsamlingsshow "Danmark planter træer", oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Ifølge udviklingschef i selskabet Martin Sundstrøm har det været vigtigt for Tiki netop at komme til at beskæftige sig med klima.

"Klima har været en strategisk målsætning for os, siden vi startede, og det er så flot af TV 2, at de har satset på os og netop den dagsorden," siger Martin Sundstrøm.

Samarbejde med STV

Tiki Media blev stiftet i august 2018 af fire profiler med erfaring fra tv-branchen; direktør Lars Feldballe samt Jesper Clemmensen og Johannes Fonnesberg, som har været med på holdet bag "Kurs mod fjerne kyster" på TV 2, og Martin Sundstrøm, som tidligere har udviklet bl.a. "Øgendal og de store forfattere" på DR1.

"Danmark planter træer" sendes på TV 2 30. maj med Puk Elgaard og Mikkel Kryger som værter. Målet med indsamlingen er at plante én million træer og skabe nye skove i Danmark. Showet bliver kulminationen på en hel uge med fokus på klima, herunder skov og træer på TV2 i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening.

Tiki Media er gået sammen med STV om at producere eventet og løbe projektet i mål.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs