MediaWatch

Waoo går i offensiven på bredbåndsmarkedet

Med ambitioner om at kapre 50.000 kunder fra konkurrenterne i år går tv-distributøren Waoo i offensiven på bredbåndsmarkedet. Også Boxer har varslet oprustning på samme marked.

Jørgen Stensgaard er adm. direktør for Waoo, der er ejet af en række energiselskaber | Foto: PR/Waoo

Efter en kundetilgang i 2018 på ca. 45.000 nye bredbåndskunder sætter tv-distributøren og internetudbyderen Waoo forventningerne et nøk højere for 2019. Det skriver Finans.

"Vi overgik vores egne forventninger sidste år, så derfor skruer vi endnu mere op i 2019, hvor vi skal hente 50.000 nye kunder (netto, red.) i et marked, som ikke vokser på antallet af kunder. Så vi skal i princippet ud og snuppe dem fra konkurrenterne," siger Jørgen Stensgaard, adm. direktør hos Waoo, til Finans.

Han uddyber, at det er Waoos fiberløsning, der får optimismen frem. Ifølge direktøren er internetforbindelsens hastighed og stabilitet vigtigere for kunderne i dag end prisen, og det gør efterspørgslen på fibernet højere. Waoo har i dag ca. 350.000 kunder og er den tredjestørste internetudbyer. Lidt under halvdelen af kunderne, ca. 160.000, abonnenerer også på en tv-pakke.

Meldingen kommer, efter tv-distributøren Boxer i februar meldte ud, at selskabet vil udvide forretnignen med internetløsninger. I modsætning til Waoo er Boxer ikke på bredbåndsmarkedet i dag, men det vil selskabet ændre på.

"Bredbånd over kabel-tv-nettet bliver første etape i vores nye strategi. TDC har stort set kabel-tv-nettet for sig selv, så der er et hul i markedet, vi vil sætte os på," sagde adm. direktør i Boxer, Ulf Lund, til Finans i den forbindelse.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs