MediaWatch

Analyse: De nye medievaner og generationskløften

Generationskløften mellem unge og voksnes medievaner er bredere, end vi tror, skriver Thomas Bækdal, der peger på tre tendenser i udviklingen, der særligt udfordrer medierne.

Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov

ANALYSE | En af de helt store trends, eller rettere tre store trends, som vi ser i dag, handler om, hvordan vores forbrug af medier forandrer sig.

Vores forbrugsmønstre spreder sig over et bredere udvalg af mediekanaler, og vi ser, hvordan især unge effektiviserer deres forbrug af medier, og samtidig ser vi en spaltning i tendenserne, der kløver landskabet mellem generationerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs