MediaWatch

Discovery vil løfte seertal på Kanal 5 med kendte fra sociale medier

Kanal 5 satser på nye kendis-formater, hvor profiler med stor rækkevidde på de sociale medier spiller en hovedrolle. Tanken er, at de kan trække deres følgere til tv-skærmen.

Programdirektør Anne Garlichs Foto: Discovery

Discovery inddrager influencers i sendefladen på hovedkanalen Kanal 5 og på Kanal 4, skriver Berlingske fredag. Det sker i jagten på flere seere og for at bygge bedre bro mellem digitale platforme og traditionelt tv.

I to nye programmer "Beauty Bosserne" på Kanal 4 og "Over Atlanten" på Kanal 5 medvirker henholdsvis bloggeren Mascha Vang og radioværten Peter Falktoft, der begge har mange følgere på de sociale medier.

"Deres forretninger er bygget op om deres synlighed på de sociale medier. Vi giver et indblik i deres daglige arbejde med de forskellige platforme. Det giver os i særlig grad mulighed for at nå ud til deres yngre følgere, der typisk ikke længere ser flow-TV. Der opstår synergi mellem den kendtes brand, deres fanbase og vores kanal, som alle får noget godt ud af," siger programdirektør hos Discovery Networks Danmark, Anne Garlichs, til Berlingske.

Mens "Beauty Bosserne" har haft premiere på Kanal 4, får "Over Atlanten" premiere i marts på Kanal 5.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere