MediaWatch

Tv-status: TV 2 lagde afstand til konkurrenterne i 2018

Discovery Networks blev sat tilbage til 2016-niveau efter fremgang i 2017 og tilbagegang i 2018. TV 2 nåede højeste seertilslutning siden 2007.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Danskerne lagde en større andel af deres tv-sening hos TV 2 og selskabets seks kanaler i 2018 end året før. Det viser tv-tal fra Kantar Gallup.

I alt tegnede TV 2 sig for 39,2 pct. af seningen for alle danskere over 3 år – en fremgang på 1,2 procentpoint. I målgruppen 19-50 år var andelen 36,9 pct. – en fremgang på 1,9 procentpont.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs